Body Building - Fórum

Posilňovanie, Kulturistika, Fitness, Bojové športy, Silový trojboj - vaše diskusné fórum

Reklama

elitesupps
Všetko o diétach, spaľovaní tukov a spaľovačoch.
Užívateľov profilový obrázok
Od papagiorgo
#1129
Co je jojo-efekt?

Jojo efekt je jeden z problémů při snižování hmotnosti – hubnutí. Označuje opakovaný cyklus snížení váhy a následného zvýšení váhy. Vyskytuje se v případě, kdy se člověk pokouší výrazně snížit svou tělesnou hmotnost ve velmi krátké době.

Čím je jojo-efekt způsoben?

Jojo efekt je způsoben nefyziologickou ztrátou hmotnosti, při níž dochází nejen k úbytku tuku, ale i ke ztrátě svalové tkáně. V okamžiku, kdy se člověk vrátí ke svým původním stravovacím návykům, dojde ke změně metabolismu a k vychýlení hladiny inzulinu. Jakmile začnete znovu přibírat, neukládá se svalová hmota, ale tuk. Protože diety zpomalují metabolismus, organismus si dělá zásoby tuku i proto, aby přežil snížený příjem kalorií. Metabolismus se vám nezrychlí ani po ukončení diety, takže čím více diet držíte, tím odolnější se proti nim stáváte! To platí hlavně v případech zázračných rychlodiet. Postupně se dostáváte do bludného kruhu a čím déle dietu držíte, tím méně kalorií potřebujete, abyste si váhu udrželi a kil se tak zbavujete stále hůře. Navrácení se k původní, nechtěné váze, vám navíc sráží sebevědomí a snižuje motivaci k dalšímu pokusu o zhubnutí.

Nebezpečí jojo efektu

Neustálé hubnutí a přibírání vám může silně narušit metabolismus i psychiku, z nichž se pak mohou rozvinout i poruchy příjmu potravy (anorexie, bulimie) nebo poruchy menstruačního cyklu, které mohou vést až k neplodnosti.

Jak zastavit jojo efekt?

Důležité je nehladovět, ale naučit se spíše chytře jíst. Hladina cukru v krvi ovlivňuje ukládání tuků v těle, proto jezte hodně potravin obsahující vlákninu. Ta uvolňuje cukr postupně a vám tak nehrozí vlčí záchvaty hladu. Druhou zbraní proti jojo efektu je pohyb. Pouze aktivní svalová vlákna zamezí ukládání tuku. Vhodnější než posilování je jízda na kole nebo aerobní cvičení. Vytvořte si pravidelný režim pohybu a příjmu potravin. Důležité je také nalézt psychickou rovnováhu a neobviňovat se ze selhání.Obranou proti jojo efektu je obvykle také dieta, při které úbytek hmotnosti není tak rychlý a tělo má čas si zvyknout na snížený přísun potravy


zdroj :webnode.cz

Reklama

Reklama

Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#11623
chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
Od milankos512
#11624
whoo napísal:chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
ak sa stravuješ dobre tak nemáš pečo nabrať tuk si myslím ...stále si var na vode ako v diete len pridávaj pomaly viacej ryže atď ...a myslím že keď to nebudeš flákať v posilke tak neni dôvod sa obávať toho že priberieš veľa tuku ...aspoň môj osobný názor
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#11625
milankos512 napísal:
whoo napísal:chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
ak sa stravuješ dobre tak nemáš pečo nabrať tuk si myslím ...stále si var na vode ako v diete len pridávaj pomaly viacej ryže atď ...a myslím že keď to nebudeš flákať v posilke tak neni dôvod sa obávať toho že priberieš veľa tuku ...aspoň môj osobný názor
praveze to varenie na vode a podobne veci uz potrebujem zmenit lebo som z toho na nervy. uz zacinam byt agresivny ked to mam ist jest co nie je moc dobre... a ryze viac jest nebudem, uz teraz jej zozeriem pol kila denne :a11 samozrejme nemam namysli ze budem jest vo fastfoodoch a same vyprazane veci, ale uz chcem nejake normalne korenene jedlo. obcas pizzu alebo klobasu. len uz nie suche kuracie :(
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#11626
whoo napísal:chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
Rozpravas o sebe ako keby si mal postavu obezneho cloveka.Normalne sa pust do objemovky nejedz hluposti a bude vsetko ok. Mozes si dat daky tyzden pauzu bez treningu co by prospelo a zacat trenovat.
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#11629
vlastomenn napísal:
whoo napísal:chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
Rozpravas o sebe ako keby si mal postavu obezneho cloveka.Normalne sa pust do objemovky nejedz hluposti a bude vsetko ok. Mozes si dat daky tyzden pauzu bez treningu co by prospelo a zacat trenovat.
no obezny nie som, ale este stale na sebe par kg tuku mam takze nechcem ani vela pribrat v objemovke. najlepsie iba sa "zavodnit" aby to islo lahko dole na jar. dalo mi dost roboty to aby som vyzeral tak ako vyzeram a musim priznat, ze mam troska fobiu z toho ze budem mat brucho ako pred 2 rokmy takze idem na to radsej opatrne. pribrat sa da lahko, horsie je to z redukciou vahy. aspon u mna je to tak
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#11631
whoo napísal:
vlastomenn napísal:
whoo napísal:chlapi ako dlhu dobu po diete drzite take to "pripravne" obdobie na objemovku? ja planujem v najblizsich dnoch skoncit s dietou, ale nechcem ist hned do objemovky aby som nenabral sami tuk zasa. preto chcem chvilu telo pripravovat na tuto zmenu len netusim ako dlho to treba.... mesiac by mohol stacit??
Rozpravas o sebe ako keby si mal postavu obezneho cloveka.Normalne sa pust do objemovky nejedz hluposti a bude vsetko ok. Mozes si dat daky tyzden pauzu bez treningu co by prospelo a zacat trenovat.
no obezny nie som, ale este stale na sebe par kg tuku mam takze nechcem ani vela pribrat v objemovke. najlepsie iba sa "zavodnit" aby to islo lahko dole na jar. dalo mi dost roboty to aby som vyzeral tak ako vyzeram a musim priznat, ze mam troska fobiu z toho ze budem mat brucho ako pred 2 rokmy takze idem na to radsej opatrne. pribrat sa da lahko, horsie je to z redukciou vahy. aspon u mna je to tak
Vacsiu cast sacharidov treba stavat na ryzi a namas sa coho obavat.A co sa tyka toho zavodnenia ma len tak napadlo zavodnit a zavosnit je rozdiel.Napr. pri spravnom stravovani sa da pekne voda natahat len do svalov nie pod kozu napr.pri suplementacii kreatinu az na asi tak 20% vynimok co nema ziadne ucinky (patrim medzi nich).Kulturisti par dni alebo presnejsie posledne dva tri dni tahaju zostatok vody s pod koze do svalovych buniek.Zavodnenie celkove to znamena vo svaloch aj pod kozou dokyzu anabolicke steroidy vo velkej miere ale aj to jednotlive latky.To som napisal pre zaujimavost.
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#11633
no to je dobre lebo ryzu jem skoro ku kazdemu jedlu. asi k 95% jedal ju davam. sladim jedine kavu takze cukor uplne minimalne prijimam. ostatne sacharidy su uz iba z ovocia a podobne. tak uvidim kedy zacnem "zrat" no tyzden bez treningu, to asi nie... by som sa ani necitil dobre pri takej dlhej pauze :)
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#11635
whoo napísal:no to je dobre lebo ryzu jem skoro ku kazdemu jedlu. asi k 95% jedal ju davam. sladim jedine kavu takze cukor uplne minimalne prijimam. ostatne sacharidy su uz iba z ovocia a podobne. tak uvidim kedy zacnem "zrat" no tyzden bez treningu, to asi nie... by som sa ani necitil dobre pri takej dlhej pauze :)
Tyzden neni dlha pauza telo si oddychne a nezabudni bude lepsie reagovat na dalsie podnety!
Užívateľov profilový obrázok
Od Zemák
#12439
vlastomenn napísal:Vacsiu cast sacharidov treba stavat na ryzi a namas sa coho obavat.
Môže jesť vkuse dokola len ryžu s mäsom so zeleninou a môže pribrať riadne do tuku. Všetko je o kalorickom príjme :a21 to si mu asi zabudol napísať.
vlastomenn napísal:Kulturisti par dni alebo presnejsie posledne dva tri dni tahaju zostatok vody s pod koze do svalovych buniek.
dáš mi recept, ako sa to robí? pri odvodňovaní sa snažia kulturisti dať čo najviac vody z podkožia preč, aby bola koža vysušenejšia, aby to vyzeralo tvrdšie. A keď už, tak pomocou ,,cukrovania,, (prijímaním vysokého množstva sacharidov zväčša komplexného druhu) sa snažia naplniť sval glykogénom a práve vďaka sacharidom bude sval plnší, bude opticky lepšie vyzerať, zvýrazní sa žilnatosť.



for whoo:
v diéte si tiež môžeš dovoliť soliť, koreniť jedlá ... totiž korenie nemá žiadnu energetickú hodnotu v takom malom množstve. Aj zdravé jedlá môžu chutiť výborne. Napr. si dáš na panvicu cibuľu, mäso, trošku nejakého korenia a hneď má jedlo inú chuť + pridáš nejakú rajčinu, papriku, uhorku, ryžu a chutné jedlo je na svete. A pokiaľ pridáš k mäsu na panvici napr. takú hlivu ustricovú (výborný zdroj niektorých esenciálnych aminokyselín ak si dobre pamätám histidín, tryptofan, valín a ešte nejaké ... teda tie, ktoré si telo nedokáže samo vyrobiť, syntetizovať) a tiež brokolicu, tak ti zaručujem, že ti to doma budú chcieť zjesť :a15 :a15 :a15

Priberanie aj chudnutie je o kalorickom príjme a celkovom výdaji energie. Čiže keď ukončíš diétu tak sa snaž stále držať ako tak jedálniček (kľudne si daj aj nejaké kalorické jedlo) ale dávaj pozor na kalorický príjem, aby si rýchlo nepribral tuk, ktorý si tak dlho dával preč. Pomáličky pridávaj kalórie a sleduj, čo sa bude diať s váhou. Pokiaľ pôjdeš rýchlo hore tak zníž príjem kalórii (alebo zaraď nejakú aerobnú aktivitu), pokiaľ nebudeš priberať, tak zvýš príjem kalórii. Skús do jedálnička zaradiť aj zdravé tuky v podobe vlašských orechov, mandlí, slnečnice, rybí tuk (v tobolkách) a spravíš niečo aj pre svoje zdravie (ja si dávam niekedy cez prestávku v škole protein + k tomu za necelú hrsť vlašských orechov).
Užívateľov profilový obrázok
Od Norbert Zajac
#22377
chudnutiedieta.sk napísal:Zaručený jedálniček a osvedčená diéta - http://chudnutiedieta.sk/dukanova-dieta ... chudnutie/ samozrejme bez jojo efektu.. recenzenti sú Kate Middleton alebo Jeniffer Aniston.. :a6
Kate a Jennifer .... závyslosť na kokaine ..... veľmi zlý príklad :)
Užívateľov profilový obrázok
Od FitPotreby.sk
#22380
Norbert Zajac napísal:
chudnutiedieta.sk napísal:Zaručený jedálniček a osvedčená diéta - http://chudnutiedieta.sk/dukanova-dieta ... chudnutie/ samozrejme bez jojo efektu.. recenzenti sú Kate Middleton alebo Jeniffer Aniston.. :a6
Kate a Jennifer .... závyslosť na kokaine ..... veľmi zlý príklad :)
To fakt su zavisle na kokaine?
Užívateľov profilový obrázok
Od Norbert Zajac
#22382
FitPotreby.sk napísal:
Norbert Zajac napísal:
chudnutiedieta.sk napísal:Zaručený jedálniček a osvedčená diéta - http://chudnutiedieta.sk/dukanova-dieta ... chudnutie/ samozrejme bez jojo efektu.. recenzenti sú Kate Middleton alebo Jeniffer Aniston.. :a6
Kate a Jennifer .... závyslosť na kokaine ..... veľmi zlý príklad :)
To fakt su zavisle na kokaine?
Boli, neviem či stále a práve pozerám, že som tresol riadnu hrubku, ospravedlňujem sa :)
Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných

balenciaga for sale uk

Most of the balenciaga triple s sale Americans a[…]

jd fila trainers

ÿþMany of these superstars fila x fend[…]

balenciaga speed trainer

Tioman Island, which lies in the east coast of &iu[…]

adidas ultra boost mens

I m sure James Harden s signature shoe will use a[…]