Body Building - Fórum

Posilňovanie, Kulturistika, Fitness, Bojové športy, Silový trojboj - vaše diskusné fórum

Reklama

elitesupps
Užívateľov profilový obrázok
Od roman2910
#8529
V tomto clanku v skratke a vseobecnosti popisem zakladne vitaminy, ich ucinky a zdroje.

Vitamín A

Je znamy pod nazvom Beta karotén. Ten sa v tele mení na samotny vitamin A pokial pochadza z rastlinnych zdrojov, alebo na retinol pokial pochadza z zivocisnych zdrojov.
Funkcie:
-tvorba zrakovych pigmentov
-tvorba a vyzivovanie buniek, pokryvajucich pokozku oci a usta.
-posobi ako silny antioxidant

Nedostatok:
-znemoznenie nocneho videnia
-vysychanie pokozky a jej oslabenie
-odvapnenie kosti
-nervozita
-bolesti hlavy
-zavraty

zdroje:
-mrkva, spenat, mango, petrzlen, paradajky, tuniak, treska

Vitamín B1 (Thiamin)

funkcie:
-pomaha pri stiepeni uhlohydratov a pri premene glukozy na energiu
-podporuje nervovu rovnovahu a rast organizmu

zdroje:
-takmer vsetky druhy ovocia
-celozrne obilniny
-zelenina

Vitamín B2 (riboflavin)

funkcie:
-posobi na celkovy rast organizmu
-posobi ako katalizator chemickych reakcii, potrebnych pri stiepeni uhlohydratov a bielkovin

nedostatok:
-zastavenie rastu
-zrakove chyby

zdroje:
-orechy, obilne klicky, morske riasy, pivne droždie, telacie maso, vajcia, cerstvy tuniak

Vitamín B6

funkcie:
- reguluje metabolizmus bielkovin (aby sme neprdeli)
-tvorba cervenych krviniek

nedostatok:
-unava
-zmeny pokozky

zdroje: orechy, psenicne klicky, soja, banany, bravcove maso

Vitamín B12

funkcie:
-hlavne tvorba cervenych krviniek

nedostatok:
-chudokrvnost

zdroje: morske riasy, pivo a pivne droždie, býčia pečen, syr

Vitamín D (kalciferol)
má dve formy:
D3- produkuje sa prirodzene v ludskom tele a uklada sa v pečeni
D2- umelo sa vytvara v laboratoriach a pouziva sa na obohatenie potravin alebo vyzivovych doplnkov

-Ak stravime co i len kratky cas na slnku, nepotrebujeme dalej umelo alebo inac prijimat tento vitamin. Odporuca sa uzivat v zime, kedy nemozno travit cas na slnku. Uklada sa v pokozke.

funkcie:
-ulahcuje ukladanie a vstrebavanie vapnika

nedostatok:
vznika choroba tzv. rachitida, kedy telo neunesie vlastnu vahu

zdroje: rybia pecen, mlieko, niektore druhy masa

nadbytok: prevapnenie ladvin (ladvinove kamene) a srdca.

Vitamín C (kyselina askorbova)
nikto, kto sa zivi rastlinnou stravou nemoze trpiet nedostatkom vitaminu c. Vitamin c sa nachadza prevazne len v rastlinnej strave, a ak sa aj nachadza v zivocisnej strave tak len vo velmi malom mnozstve, ktore by sa pri tepelnom spracovani aj tak znicilo, pretoze vitamin C je citlivy na teplo. To iste plati aj pri vareni zeleniny kedy sa z nej vytraca drahocenny vitamin c.
Odporuca sa preto jest cerstve ovocie a zelenina.

Funkcie:
-je silny antioxidant
-pomaha pri vstrebavani zeleza v čreve
-chrani proti infekciam
-neutralizuje necistoty v krvy
-urychluje hojenie ran

nedostatok:
choroba zvana skurbut - nachylnost na infekcie, krvacanie, anemiu, slabost

zdroje:
-šipky, kivi, kel, pomarance, jahody, rajciny, paprika, citrony, ceresne(ktore su zdrojom zeleza a vitaminu c a preto umoznuju lepsie vstrebavanie tohto mineralu)

Vitamin C sa narozdiel od vitaminov A, D a B neuklada a preto ho treba uzivat denne najlepsie v podobe cerstveho ovocia a zeleniny.

Vitamín E
je pri vysokych davkach toxicky

funkcie:
-antioxidant
-antikarcinogenny (protirakovinovy) ucinok
-tvorba spermii
-normalizuje cinnost nervovej sustavy a hypofyzy (žlaza, ktora ovlada hormonalnu produkciu organizmu)

zdroje:
slnečnicovy olej, olivovy olej, olej z kukuricnych klickov, mandle, soja, orechy

Vitamín K
ide prevazne o traviaci enzym
pouziva sa iba pri poruchach travenia alebo zaludocnych problemoch

zdroje: črevne bakterie, huby, hlavkova kapusta, kel

Reklama

Reklama

Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#11076
Ešte info k vitamínom + doplnenie:
Ak si naše telo predstavíme ako spaľovací motor, vitamíny slúži ako zapaľovacie sviečky. Tieto organické látky potrebujeme pre reguláciu metabolických funkcií v bunkách.
Podieľajú sa na získavanie energie zo sacharidov, tukov a bielkovín, zúčastňuje sa tvorby hormónov, enzýmov a krviniek, plní ďalšie závažné funkcie. Do novej abecedy o vitamínoch sme zapracovali tie najnovšie vedecké poznatky. Tie napríklad ukazujú, že pri vyššej príjmu môžu niektoré vitamíny zdravie nie pomáhať, ale dokonca ho ohrozovať.

:a45 Rozdelenie vitamínov:
Celkom poznáme 13 vitamínov, ktoré sa delia na dve skupiny: Vitamíny rozpustné v tukoch (A, D, E a K) sa v tele ukladajú na mesiace, ba aj roky. Naproti tomu vitamíny rozpustné vo vode (C a osem rôznych vitamínov B - s výnimkou B 12) zostávajú v organizme len krátko, takže sa musí stále dopĺňať.

:a45 F
- nájdeme predovšetkým v rastlinnej strave. Ide o rastový faktor v detstve, súvisí so stavom pokožky, nechtov a vlasov. Znižuje hladinu cholesterolu v krvi, regeneráciou buniek chráni pečeň. Zdroj: Rastlinné oleje, obilné klíčky, arašidy, orechy ....

:a45 Inozitol (vitamín I)
- sa nachádza v mozgu, svaloch, reprodukčných orgánoch a srdci (ako zásobné zdroj energie). Slúži pri výstavbe buniek, podieľa sa na metabolizme tukov, znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Pomáha pri chudnutí, upokojuje a zabraňuje vypadávaniu vlasov. Zdroj: Mäso, vajcia, vnútornosti, hrach, sója, obilie, ryža, strukoviny a semená (napr. slnečnicové), celozrnné potraviny, mlieko.

:a45 B9 Listová kyselina (folát)
- vo vode rozpustný vitamín skupiny B. Objavená v roku 1940 extrakciou zo špenátu. Má doslova životný význam pre vývoj plodu (pri počatí a prvých troch mesiacoch tehotenstva), aby nedošlo k vážnym vrodeným poruchám (oi rázštepu podnebia a chrbtice). Pomáha pri tvorbe kľúčových chemických látok pre nervový systém. Znižuje riziko niektorých druhov rakoviny, kardiovaskulárnych chorôb, cievnych a mozgových príhod. Odporúčaná denná dávka: 200 mcg. Ženám (novo aj ich partnerom), ktoré chcú otehotnieť, sa odporúča dvojnásobok, v tehotenstve až 600 mcg. Zdroj: zelená listová zelenina, fazuľa, pomarančová šťava, celé zrná. Oveľa účinnejšie tentokrát je príjem listovej kyseliny
v podobe potravinových doplnkov.

:a45 Niacín (kyselina nikotínová B 3)
- môže zlepšovať krvný obeh, zmierňovať príznaky ochorenia kĺbov či príznaky depresie. Zdroj: Potrava bohatá na bielkoviny - hovädzie, kuracie mäso, ryby a orechy. Pozor: Potravinové doplnky s niacínom môžu zhoršiť stav u ľudí s cukrovkou, nízkym krvným tlakom, dnou, žalúdočnými vredmi.

:a45 Vitamíny pre športovcov
Športovcom s vysokou fyzickou záťažou je nutné dodávať živiny aj vitamíny vo zvýšených dávkach. Presne stanovená hodnota potreby vitamínov je veľmi individuálna a nedá sa všeobecne vyjadriť. Pri intenzívnom náročnom tréningu by mal byť zvýšený prísun stravy, a tým by sa mali zvyšovať aj hodnoty vitamínov v organizme.Suplementácia je nevyhnutná :a12
Obrázok
Obrázok
Užívateľov profilový obrázok
Od modrasek
#11476
Ahoj, ja viem, že sa to sem moc nehodí, za to sa ospravedlňujem, ale naozaj potrebujem radu, snáď to niekto bude vedieť. Zháňam na internete nejaké vitamíny a homeopatiká ale moc sa mi nedarí nič nájsť, takže ak o niečom viete, prosím podeľte sa o to.
V texte je odkaz na jeden eshop, takže ak o ňom niečo viete, taky prosím napíšte. Nerád by som si kupoval niečo, o čom neviem, či je spoľahlivé.

Vďaka za rady.
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#11477
modrasek napísal:Ahoj, ja viem, že sa to sem moc nehodí, za to sa ospravedlňujem, ale naozaj potrebujem radu, snáď to niekto bude vedieť. Zháňam na internete nejaké vitamíny a homeopatiká ale moc sa mi nedarí nič nájsť, takže ak o niečom viete, prosím podeľte sa o to.
V texte je odkaz na jeden eshop, takže ak o ňom niečo viete, taky prosím napíšte. Nerád by som si kupoval niečo, o čom neviem, či je spoľahlivé.

Vďaka za rady.
Vitaminy najdes v e-shope tohoto fora:
http://www.fitpotreby.sk/doplnky-vyzivy/vitaminy/

alebo kukni vyssie

a homeopatika je na trhu dost v lekarnach ti poradia ja osobne ich nepouzivam ak myslis na chripku su drahe a jeto skor biznis ako realne polepsenie.
Užívateľov profilový obrázok
Od FitPotreby.sk
#11478
modrasek napísal:Ahoj, ja viem, že sa to sem moc nehodí, za to sa ospravedlňujem, ale naozaj potrebujem radu, snáď to niekto bude vedieť. Zháňam na internete nejaké vitamíny a homeopatiká ale moc sa mi nedarí nič nájsť, takže ak o niečom viete, prosím podeľte sa o to.
V texte je odkaz na jeden eshop, takže ak o ňom niečo viete, taky prosím napíšte. Nerád by som si kupoval niečo, o čom neviem, či je spoľahlivé.

Vďaka za rady.
Ahoj,
co to je? Nejaka reklama alebo dalsi odkaz na medpharma.sk?
Google
http://www.google.sk/#hl=sk&source=hp&q ... 44&bih=734
alebo
http://www.google.sk/webhp?hl=sk#q=vita ... 44&bih=734
Pises v muzskom rode a v profile mas, ze si zena :a11
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#12034
Kolko by ste odporucali B6-ky denne (25mg pyridoxin)? na krabicke pisu jednu tabletu denne, ale tak je to klasika z lekarne takze to mozu uzivat stare babky jednu tabletu :a11 3-4 by mohli byt okej nie?
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#12035
whoo napísal:Kolko by ste odporucali B6-ky denne (25mg pyridoxin)? na krabicke pisu jednu tabletu denne, ale tak je to klasika z lekarne takze to mozu uzivat stare babky jednu tabletu :a11 3-4 by mohli byt okej nie?
Pokial beres sterace aj 6
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#12036
vlastomenn napísal:
whoo napísal:Kolko by ste odporucali B6-ky denne (25mg pyridoxin)? na krabicke pisu jednu tabletu denne, ale tak je to klasika z lekarne takze to mozu uzivat stare babky jednu tabletu :a11 3-4 by mohli byt okej nie?
Pokial beres sterace aj 6
zatial nie, musim obetovat 200€ na zimne gumy tak kuru posuniem o mesiac :a11 inak preco myslis ze by som pri kure mal davat viac B6 ako bez sypacky? ved B6 je na hlavne zlepsenie proteosyntezy a o to sa celkom dobre staraju sterace, ci sa mylim? skor C-cka by som pridal pri v kure.
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#12037
whoo napísal:
vlastomenn napísal:
whoo napísal:Kolko by ste odporucali B6-ky denne (25mg pyridoxin)? na krabicke pisu jednu tabletu denne, ale tak je to klasika z lekarne takze to mozu uzivat stare babky jednu tabletu :a11 3-4 by mohli byt okej nie?
Pokial beres sterace aj 6
zatial nie, musim obetovat 200€ na zimne gumy tak kuru posuniem o mesiac :a11 inak preco myslis ze by som pri kure mal davat viac B6 ako bez sypacky? ved B6 je na hlavne zlepsenie proteosyntezy a o to sa celkom dobre staraju sterace, ci sa mylim? skor C-cka by som pridal pri v kure.
Dobre posobi pri metabolizme bielkovin, cukrov pri tvorbe cervenych krviniek, pomaha pri traveni atd.ja som kedysi jedol vitaminy z lekarne oddelene ale teraz sa uz nebabrem dam rano multi a je to.Jedine co davam mimo je C.
Užívateľov profilový obrázok
Od whoo
#12038
vlastomenn napísal:Dobre posobi pri metabolizme bielkovin, cukrov pri tvorbe cervenych krviniek, pomaha pri traveni.ja som kedysi jedol vitaminy z lekarne oddelene ale teraz sa uz nebabrem dam rano multi a je to.Jedine co davam mimo je C.
ja ti neviem, mne tie multaky stale nejdu na chut. je tam sice vsetko co treba, snad aj vo vyvazenom mnozstve ale je to dost predrazene. ked clovek aspon trocha vie co maju obsahovat tieto vyrobky alebo ktore vitaminy potrebuje tak si ich kupi jednotlivo za podstatne mensi peniaz.
Len to C-cko je k.... dost drahe aj samostatne...
Užívateľov profilový obrázok
Od silvo
#12039
whoo napísal:
vlastomenn napísal:Dobre posobi pri metabolizme bielkovin, cukrov pri tvorbe cervenych krviniek, pomaha pri traveni.ja som kedysi jedol vitaminy z lekarne oddelene ale teraz sa uz nebabrem dam rano multi a je to.Jedine co davam mimo je C.
ja ti neviem, mne tie multaky stale nejdu na chut. je tam sice vsetko co treba, snad aj vo vyvazenom mnozstve ale je to dost predrazene. ked clovek aspon trocha vie co maju obsahovat tieto vyrobky alebo ktore vitaminy potrebuje tak si ich kupi jednotlivo za podstatne mensi peniaz.
Len to C-cko je k.... dost drahe aj samostatne...
Myslim ze to je za jedno kedysi som len kazdy mesiac nehal aspon 400sk za vitaminy ale ceny su uz vyssie a za multy nedas viac nez 500sk ale treba dat vyrobky od firiem pre kulturistiku. Je to aj vec zvyku akym sposobom budes uzivat ci zvlast alebo multi ja som si zvykol aj na multy je s tym menej prace.
Užívateľov profilový obrázok
Od modrasek
#12290
FitPotreby.sk napísal:Pises v muzskom rode a v profile mas, ze si zena :a11
Áno, píšem v mužskom rode, pretože som muž av profilu je pohlavie žena, pretože tento profil patrí žene. Kvôli tým niekoľkým málo otázkam sa mi nechce vytvárať si profil, keď už ho má priateľka má.

Ide o to, že homeopatiká sa nedajú zháňať ako chleba - kdekoľvek, nekúpil by som neodzkoušené tovar u ktorého si nie som istý, že funguje. Ale nakoniec MedPharma vyhrala. Môžete ma brať ako ukážkový prípad, keby ste na to niekedy narazili lebo potrebovali homeopatiká. Inak tam idú zohnať aj niektoré minerály, z tých na ktoré som sa pozeral, napríklad zinok.
Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných

balenciaga for sale uk

Most of the balenciaga triple s sale Americans a[…]

jd fila trainers

ÿþMany of these superstars fila x fend[…]

balenciaga speed trainer

Tioman Island, which lies in the east coast of &iu[…]

adidas ultra boost mens

I m sure James Harden s signature shoe will use a[…]